Vågade inte somna om




uff haft mardrömmar i flera nätter nu. Imorse vaknade jag tidigt och vågade fan inte somna om..vågade inte iaf jag skulle börja fortsätta dömma om samma sak igen. Har legat på soffan vaken i några timmar och lyssna på musik , men nu är man så jäkla trött!

Hade en period som barn då jag drömde mardrömmar varje natt i veckors tid, jag dog i alla. Tillslut ville jag inte lägga mig o sova nå mer, "för jag dog ju varje gång". Jag vill INTE att det ska bli så igen.

Riktigt hemska drömmar kan man ju uppleva som ett trauma :P 




Hittade det här:

Faktorer som ligger bakom Mardrömmar
  • Traumatiska händelser som skada, dödsfall i familjen, att bli utsatt för våldsbrott etc. är också en vanlig bakomliggande orsak.
  • Oro och farhågor eller stress är vanliga orsaker till mardrömmar.
  • Sigmund Freud hävdade att vi drömmer om de saker vårt undermedvetna fruktar eller åtrår, därför kan mardrömmarna och ångestdrömmar vara det undermedvetna som bubblar.
  • Vätskebrist kan också få igång mardrömmar, eller obehagliga drömmar på samma sätt som en uttorkad människa lider av obehagliga hallucinationer. Alkohol kan också orsaka mardrömmar, förmodligen för att det leder till just vätskebrist


Då vet jag det åh :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0