Gör To-do-listan KORT!



Från o med idag ska jag testa en ny idé. Idag kom jag nämligen på en tanke för att hjälpa mig själv att faktiskt få saker gjorda. För i mitt huvud finns det annars 1000tals olika Tankar/projekt/saker att ta itu med. Man har sedan ingen aning om vart man ska börja eftersom det blir så överväldigat. Det blir för mycket så det slutar oftast med..att man inte gör nånting.

Men från o med nu ska jag försöka att endast sätta upp 1-2 saker på dagens To-do-list. Oddsen ökar ganska stort att dom få sakerna faktiskt blir gjorda.

Som idag när jag kom hem från jobbet..Min lägenhet är rätt stökig nu efter att det har både tapetserats och inhandlats möbler i veckan. Så det är kartonger, burkar, säckar och damm överallt (+ mitt eget stök). Man blir ju gråt färdig.. Vill inte börja någonstanns för man orkar inte.

Men så tänkte jag så här idag: Okej Nina, du behöver baaaara ta bort den där handuken som ligger där. Börja med det.

Och det var kanske den bästa metod jag kommit på till mig själv! För handuken den försvann genast! Sedan bestämmer man sig för ett nytt föremål som ska städas bort. Man både tillåter sig själv att sluta stressa samtidigt som man lurar sig till att orka. Vem orkar ta tag i tusentals saker samma dag? Bättre att göra en sak om dagen än att fundera på alla tusen osså gör man ingenting alls istället :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0