Tankens kraft



Jag tänkte berätta om en sak som jag hört talas om. Ett exprement.
Detta är ingenting övernaturligt, utan bara ett bevis på att energin du sänder ut påverkar MYCKET mer än vad du nog kan förstå. Både för dig själv och andra.

Det var min faster som berättade om en man som hade kokat ris. Han hällde riset i två burkar. På den ena burken satte han en etikett med ordet vacker. På den andra burken satte han en etikett med ordet äcklig... Varje dag gick han fram till burkarna och riktade positiv energi åt burken med ordet vacker på. Endast positiva tankar. Och tvärtom till burken med ordet Äcklig på.

Efter några dagar/veckor hade passerat kunde man se att två burkarna såg helt olika ut. Burken som fick negativa tankar hade blivit missfärgat. Medans den andra burken som fick positiva tankar såg mycket finare ut.

Detta exmprement visar många saker, bla Att om du tänker mycket negativ om dig själv och andra, så ökar risken med att du kan bli sjuk faktiskt. Negativa tankar = Gift. Medans positivt tänkande minskar åldradet på kroppen.



Tänk på det nästa gång du ser dig själv i spegeln. Vilken energi bemöter du dig själv med?

 




Kommentarer
Postat av: frida

Jag tror jag sökte på rockabilly, så kom din fina bild upp med hon frida :D hihi, bra att man gör nån glad :D Kraam

2011-01-02 @ 13:15:57
URL: http://fridaunger.blogg.se/
Postat av: frida

Hahah, funkade det då? :D

2011-01-03 @ 11:33:17
URL: http://fridaunger.blogg.se/
Postat av: frida

Hahah grymt ;D

2011-01-04 @ 12:58:45
URL: http://fridaunger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0