Psykologen inom mig

Är du duktig på att vara negativ? Klagar kanske lite för mycket? Känner dig städigt nedstämd? ...Tillåt mig att få stoppa dig lite nu.

Självklart har alla en pissjävla dag ibland. Jag har haft dom, kommer förmodligen fortsätta ha dom ibland. Jag är ingen "Foki" om man säger så. Men saken är den att tex Foki och även jag försöker att vara positiv. Gör du det? Vet du att så små saker kan förändra din inställning till livet. Låt mig dra ett exempel... Istället för att jag ska be dig/er "sluta vara negativ", så ska jag be er vara mer Positiv. För att leka liten psykolog nu så vill jag påpeka att hjärnan plockar upp undermedvetna signaler/ord..och även om du inte tänker på det så kan du bli glad av att någon städigt påverkar dig med att säga orden "glad, positiv, härlig, underbart, pigg.."

Så om du känner dig träffad av det här inlägget, så kanske du bör vara det? Du kanske måste ändra din inställning till saker. Sluta med att tala om vad du inte gillar. TALA OM VAD DU GILLAR ISTÄLLET. Om man alltid är negativ så kommer ingen orka med en. Så är det. Och om du inte klarar av att vara positiv, så kan det kanske vara så att man behöver prata med någon proffisionell.

Har du inte tänkt på att du känner dig nedstämd eller trött efter att ha umgåts med vissa personer? Dom är städigt negativ och även om dom inte är det, så kan man känna den känslan. Mh det kan vara så enket som att dom även i vardagliga livet använder sig av "negativa ord". Tex på negativa meningar: Det här programet är så dåligt, Hon är ful, hon/han är så jäkla sur. Usch den här maten är så äcklig.. Du kan fortfarande tala vad du tycker, men på ett annat sätt som endå trots att du tycker att något är negativt så innehåller meningen något positivt ord. Tex på negativa meningar men med positiva ord. Det här programet är inte bra. Hon är mindre/inte så fin, Hon/han är inge glad. Maten smakade mindre gott..

Vad gör du egentligen åt allt det negativa som du tycker existerar i ditt liv? Har du gått och pratat med någon proffisonell? Har du läst en bok om välmående? Försöker du meditera? Tränar du? Har du ändrat din kost? Har du bytt kompisar? Har du flyttat? Jag menar självklart inte att man ska behöva göra allt detta. Men gör det som möjligtvis krävs för att DU ska må bra? ..du kanske ska börja med det nudå.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0