Överdos



Ibland.. eller jah, väldigt ofta har jag en tendens att så kallat ta "en överdos" av musik. Alltså jag hittar en favorit och den spelar jag sönder! Fast hela grejen är ju att jag spelar sönder låten för alla andra men jag själv blir aldrig less. Så jag kom ju naturligtvis in på det här ämnet eftersom jag just nu lyssnar på en favorit ;) Dom som känner mig tänker väl direkt: Takida. Och så ska jag tala om för er att ni har inte fel ;P

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara för att nån ska förstå. För mig är det inte att lyssna på nån som sjunger. För mig är det att hämta styrka. Att koppla av. Andas ut och "heala" mig själv. Jag lyssar på rösten som jag tycker är magisk. Orden som jag tycker är vacker och melodin som får mig att drömma bort. Jag måste av den anledningen ibland spela låten så mycket för att jag vill kunna få stanna upp och inte tänka på nåt annat. Ibland inte tänka alls. Tankar har jag redan tillräckligt av. Och jag är så himla glad att jag kan få uppskatta en så enkel sak som musik på det sättet. Hur många gör det? Inte tillräckligt många!

Musik kan vara magiskt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0