No thoughts today



aaw :D Jag & Isabell på matildas 21årsdag!

Idag är jag fortfarande lika förkyld som igår! Ingen förbättring alls.. Och idag är ögonen mycket svullen och tåras hela tiden. Jobbigt värre! Men jag försöker se det som något positivt när jag blir sjuk eller förkyld. Jag ser det som om kroppen ber om en paus. För när du är sjuk kan du säga ifrån dig ALLT med gott samvete. Ingen kan klaga på att du har varit i sängen eller i soffan hela dagen. Man måste ta det lugnt och vila :) Och bara ta hand om sig själv.. Något kroppen och sinnet behöver ibland. För även om du tar det lugnt ibland och slappar på soffan, så kanske du inte gör dig själv "medveten" på samma sätt vad innebörden vila betyder. You know what I mean?

Trots att du ligger och slappar kanske ditt huvud är full med tankar på vad du skulle ha gjort , vad du bör göra, du får dåligt samvete osv. Men är man sjuk då får man koncentrera sig själv på att bli frisk och ta det lugnt utan att stressa. Och det försöker jag nu ta vara på . Jag behöver verkligen alla pengar jag kan få, så jag vill ju egentligen jobba idag! Men kroppen säger nej. Så då lyder jag väl den då. Mjukisbyxor, stor tröja, Tv, dator, fika och lite godis should do it ;) och NO thoughts today!

Hörs!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0