Hur vill du att ditt liv ska vara?




*Spark i arslet på er som klagar men inget gör*
Tänkte att jag kan lyckas inspirera någon med orden:

"Hur är ditt liv idag"
"Hur vill du att ditt liv ska vara"
"Hur tar du dig dit"

Jag vet att jag vart väldigt inspirerad av de orden! Många klagar över hur deras liv ser ut. Andra klagar kanske inte, men dom önskar endå att deras situation såg annolunda ut. Det kan vara allt från pengar till hälsa, personligutveckling, mat, mål och jobb osv. Men vad gör många? ...Precis... ingenting. Många sitter på arslet, fortsätter klaga och gör sedan inget mer. Dom hoppas på att lycka ska inträffa en dag och förändra hela deras liv till det bättre. Det kommer inte hända om du inte själv försöker finna lyckan kan jag säga..

Jag är tex väldigt andlig av mig och har alltid sagt att jag vill finna ett inre lugn, trygghet och att bara få må bra i kroppen. Men har förr inte gjort något ens för att försöka få detta. Men efter att hört orden ovan så ändrades mitt sätt att tänka på framtiden faktiskt. Om jag nu vill vara så hälsosam får jag göra något åt det! Så jag började träna, jag slutade festa, jag har försökt sluta att ha dåligt samvete för att jag tackar nej till saker som jag egentligen inte vill göra. Och jag har kommit en bra bit på vägen! De tre meningarna ovan är så jäkla bra alltså! Många kommer förhoppningsvis tänka till lite mer.



Hur vill du att ditt liv ska vara? - Hälsosamt? bra jobb? ekonomiskt oberoende, mycket resor skulle jag kunna gissa på att många skulle önska sig.

Men hur är ditt liv idag? - tränar inte? ,  slösar dina pengar på onödiga saker, tråkigt liv? Då är du ju inte i närheten av det du skulle vilja ha. Då kanske du måste ändra på dig själv eller sakerna du gör för att få nån förändring, eller hur?

Hur tar du dig dit? - Nu när du jämfört hur du vill ha det och insett hur du egentligen har det. Så får du komma fram till vilka förändringar som krävs. Om du vill ha råd att resa mycket eller vara hälsosammare, då måste du kanske ge upp vissa andra saker. Vad sitter problemet i? Hur löser du det?





Jag har redan påbörjat min resa om hur jag tar mig "dit"...Har du?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0