Kraft med stort K


Hon talade till mig så som en mor skulle gjort till sin son.. Jag kände något jag aldrig känt förut.


Visst är det roligt när man får höra härliga komplimanger? Man blir så glad och ibland har det hänt att man har ett leende hela dagen. Men allt för många är dålig på att ge varandra komplimanger.. Varför är det så? Människor kan vara så duktiga på att klaga i alla lägen, men talar sällan om vad som är bra. Och det är kanske inte så många som tänker på det, men vet du att du kan rädda livet på en annan person genom att tala om en komplimang tex. Tänk dig den där personen som tror att hon/han inte är värd något på denna jord. Den som kanske har ett annolunda utseende och inte "passar in". Den som tror att ingen kommer lägga märke till att dom försvunnit från jordens yta.. Dom personerna kan man med få ord ha rädda livet på.

Någon som ger ett vänligt leende. Någon som har lagt märke till dom. Som accepterar dom. Den som just var snäll och sa något uppiggande! För visst kan det kännas lite mer speciellt när man får höra att man är duktig eller fin, från kanske en främling eller någon som man inte ofta umgås med? mmh.. det är härligt att få höra dom orden, det tycker alla. Så då borde vi även bli duktigare själv också på att vara den som talar om detta för någon, eller hur! =D  

Ord kan innehålla mycket kraft.. Det finns en verklig händelse som kan bevisa ett exempel på detta. Det är en man som rånar en kvinna och han kan när som helst ta sina pengar och springa. Men han gör inte det. Han förklarar att han kommer bli hemlös och att han måste göra det här. Hon började gråta och sedan be för honom.. sedan frågar hon honom " Vart är din mamma? " Och med endast dom orden, så tar han ut kulan från sin pistol, faller på knä och gråter med henne.. Han lämnade även in sig själv till polisen. För att hon brydde sig om honom. Ingen hade tilltalat honom på det sättet som hon gjorde..

- Hon talade till mig så som en mor skulle gjort till sin son.. Jag kände något jag aldrig känt förut



Se kvinnans berättelse



Se hans berättelse



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0