Tvinga bort det negativa

Hej och hå..

*gäsp*


Kom hem för ett tag sedan, ha ju varit i dalarna i 2 dagar nu tillsammans med Anna och hennes dotter. Skönt att få komma iväg! Träffa nytt folk, se nya platser :) Man måste bryta sitt mönster ibland. Nu när jag kom hem tänkte jag ju att jag skulle ha ork att dammsuga och byta glödlampa i köket, diska osv. Har jag gjort nåt sedan jag kom hem? ...Mycket riktigt NEJ.

Oftast brukar jag kunna få ångest över sånna här saker. Jag borde dammsuga, men orkar inte. Men idag få ångesten kasta in handuken och ge sig! Jag förtjänar att ta det lilla lugna idag och svulla med godispåsen istället :) Jag har ju hela livet på mig att dammsuga? haha ;)

Nere i dalarna så träffade jag några av Annas syskon, så är rätt många! Men iallfall så kan man alltid hitta några som är liksinnade och av dom har jag lärt mig mycket saker faktiskt genom våra konversationer. tex. att om man grubblar i 3 minuter och inte har kommit fram till ett svar innan dess så ska man ge upp grubblandet, för mest troligt så kommer lösningen inte dyka upp endå... Tankar så drar ner dig ska du TVINGA bort. Ja på någotvis ska du lära dig att tvinga bort negativa tankar. Dom är ju inte till någon nytta endå, eller hur då? Alla vill må bra och ha det bra. Jah, sedan var det mycket annat också, men det blir liksom inte samma sak att skriva det över text som när man satt där i soffhörnet i flera timmar och diskutera intressanta saker :) Mycket andliga saker var ett exempel.

Man kan lära sig mycket av andra människor och jag känner att jag har lärt mig så pass mycket att jag kan börja stärka mig själv nu och "gå vidare i min utveckling" som person och bygga upp, samt stärka min självkänsla som jag aldrig haft tidigare :)




Som brittan en gång sjöng:  "I´m stronger than yestersay"






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0