En öppen famn

Med en klump i halsen skriver jag det här inlägget. 

Har tittat på Oprah, som visar ett inslag om 4 pojkar som vart adopterad...av ett monster. Adoptivmamman misshandlade dom, lät dom svälta, låste in dom osv i flera flera år. En av pojkarna som var 10år gammal vägde 18kg, vilket är vikten på ca en 2åring (normalvikten på en 10åring är runt 30kg). Deras äldsta brodern hämtade mat från soptunnor, hade han inte gjor det så hade dom nog dött i svält. Efter många år i helvetet så har denna saga ett lyckligt slut. Dom blir räddade och på nytt adopterad till en kärleksfull familj som tog hand om alla pojkarna.

Jag blir så jävla illa berörd över hur någon kan behandla en annan människa så!

Jag har sedan många år tillbaka velat bli fosterförälder i framtiden. Men efter det här inslaget, så har jag bestämt mig för att bli fosterförälder framöver. Jag kan inte rädda alla barn. Men jag kan iaf ge någon ett hem och kärlek. En ny grund att bygga på. För jag vill att den individen som hamnar hos mig ska få lära sig att det finns bra personer och att inget är för givet. Även om det finns ett förflutet hos dom som kanske är sorgligt, så kan dom lära sig att använda det som en styrka att kanske hjälpa någon annan i sin tur. Man kan inte förändra hela världen, men man kan med mycket kärlek förändra någons värld.




Kommentarer
Postat av: Isabell

Bra sagt :)

2010-12-13 @ 20:43:35
URL: http://isabelllindholm.blogg.se/
Postat av: Tb

Hej! Jag har precis startat en blogg... :O Men jag kan inte göra en sån där Designad blogg (typ som du har, som alla har) jag fattar inte hur man gör bilden och lägger upp och så.. har du lust att hjälpa mig? Vore jätte snällt.. kollar alltid på din Blogg sida, men du har inte lagt upp något om hur man gör en photoshop bild och lägger in den i en blogg :) därför jag frågar.. Tack!

2011-02-05 @ 17:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0