Nybörjare i Ps?



Tjoho alla vänliga själar där ute!

Jag har fått så fina kommentarer från mina besökare som uppskattar mina Ps-tips och ni är så fina som tar er i tid att berätta detta för mig :) Det gör mig himla glad! Dock får jag höra av många att dom känner sig dum som inte förstår mina tips, och det är många nybörjare. Och då vill jag bara tala om för er att jag har ju inriktat mina tips till dom som redan kan lite om programmet. Så jag anpassar mig inte efter nybörjare och de är dels därför ni inte förstår förklaringarna. Så det finns ingen anledning att känna sig dum. Ni kan inte sätta den pressen på er själva att kunna programmet, precis som att ni kan inte alla yrken försen ni har lärt er dom :)

Däremot kommer jag framöver att anpassa till nybörjare också! Jag ska försöka lära mig hur jag kan visa allt på film/klipp istället =) bra va!


Men mina tips som sagt till alla nybörjare där ute. Testa alla verktyg och se vad som händer. Försök inte att göra en snygg bild det första ni gör. Kladda på bara! Och tips Nr 2 - lär er vad lager är. När man förstår hur man arbetar med lager så kommer det underlätta mycket för er när ni ska arbeta i photoshop. Börja med det iallafall. Sedan kan ni komma hit och be mig visa ett tips så ska jag hjälpa er på vägen!

Hare bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0