Vart tog JPG vägen?

Har du vart med om att du tagit en bild och sedan tänkt photoshopa den men så blir det inte alls färgerna som du väljer. Trots att du målar med rött kanske det blir blått istället osv? Eller när du har tagit en svartvit bild och trots att du målar med en färg på den så blir det endå gråa färger? Eller du har tänkt lägga ut nån bild på din blogg, men bilden är i fel format och kan inte laddas upp. 2 Enkla steg ska jag visa dig hur du fixar detta :]

1. Du tänker att du ska spara den helt enkelt i JPG - format..
Men om den inte finns med på menyn då?

 


2. Gå in på Bild i menyn (Som du ser så är denna bild markerad på indexerad färg)
Du ska ändra den till
RGB-färg





3. Sedan går du Spara som och voilá, så finns JPG med på menyn :)






Kommentarer
Postat av: Maria

OMG!!! Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Dina tips är helt grymma!! :-) Det här är sådant som är så "enkelt", men som jag skulle bli galen av!! F-n, när det inte funkar som man vill och så fixar man det så här "lätt". Tack för att du talade om det! :-) / Maria

2009-09-14 @ 13:29:14
URL: http://www.prettyonline.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0