Photoshop is a perfect world!



I den här videon diskuterar dom om photoshop, hur det påverkar speciellt unga flickor. Att det kan bli sjukligt, tjejer vill uppnå size zero osv. Dom ifrågasätter iaf man ska sätta varnings text på redigerade bilder där det faktiskt står att den blivit redigerad! Hm, ja jag kan nog tycka att det känns lite löjligt på ett sätt, man tycker att folk ska vara så pass medvetna redan, men samtidigt så skulle jag nog känna mig mindre avis på den där snygga bilden på en kändis när den står under att den är redigerad.

Vad tycker du? Bra idé att sätta "Varnings text" på redigerade bilder?






Kommentarer
Postat av: Anonym

KLOCKREN IDÈ!!!! varningstext, varningsvideos, varningsklubbor... DO IT ALL!!

2009-09-22 @ 15:05:10
Postat av: Anonym

// Hon som alltid glömmer att identifiera sig.

2009-09-22 @ 15:05:56
URL: http://deadwomanwalking.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tycker definitivt att man ska sätta någon form av varning under retuscherade bilder.

2009-09-28 @ 17:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0