Negerboll..eller?



Jag förstår inte vad allt sitter i, varför allt ska tolkas så rasistiskt hela tiden. Man är ju rasist om man säger negerboll, som det hetat i flera år.. Men sedan vart ju även NOGGER black- lakirits glassen för rasistisk. Var det inte så att reklamen till o med togs bort? Jag minns inte, men den var ju påhoppat att det kunde ju tolkas som "Nigger" och jah, det är ju rasistiskt!

Men då undrar jag..är det inte rasistisk lika gärna med märket Schwarzkopf?
 (svarthuvud översatt)

Och för att inte tala om blackhead scrub! Blackhead Eliminating !! 

ordet svart på spanska heter Negro - Vilka rarister spanskarna är alltså!

Varför är det okej att säga vitlök då liksom?
Är jag rasist om jag önskar mig en vit jul i år?










Kommentarer
Postat av: Jonas

Vi har ju röd lök och gul lök också ;).

2009-09-06 @ 14:33:21
URL: http://greken.webblogg.se/
Postat av: Sarah hellgren

Åh Nina du har sååå rätt!!! En gång fick jag en utskällning på ett fik för attjag beställde en Negerboll :S vad är grejen? Grymt bra skrivet!

2009-09-06 @ 18:57:31
Postat av: Brolle Jr

Ja, tror reklamen var att det var ritat "Nogger + Lakrits = sant" på en gata. Och nån organisation som heter typ "Centrum Mot Rasismen", sa att man kunde läsa det som "Nigger + lakrits = sant", vilket ansågs rasistiskt då.



En av dom mest löjliga händelserna.

2009-09-06 @ 18:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0