Helt rätt

 

Markus du har rätt..Jag kan säga så här, den här kommentaren väckte mig lite mer till liv. Jag har inte kastat en tanke på att man kanske egentligen borde ha tillstånd att retuschera andras bilder..Man har liksom inte tänkt längre.. Tyckte det var roligt att göra om lite bilder och träna, få ett bra resultat. Man har ju sett så mycket videos på youtube när dom gör om kändisar osv, så man har bara gått på google och letat en bild att leka med. Men uppskattar att du faktiskt sa till, det fick mig att tänka efter =)  

Om någon har kundskap om detta, så skriv gärna :)



Kommentarer
Postat av: Ella

Fotografen har en ensamrätt till sina fotografiska verk i samma stund som de har skapats. Ensamrätten innebär att det enbart är fotografen som har rätt att sprida, göra exemplar av, överföra eller på annat sätt göra fotografierna tillgängliga för allmänheten. Fotografen har även ensamrätt att ändra sitt fotografiska verk eller att överföra det till en annan konstart. Ensamrätten innebär att alla andra som vill använda ett fotografiskt verk måste ha tillstånd från fotografen.

Den ideella upphovsrätten innebär att fotografen alltid ska anges i samband med sitt fotografiska verk såvida det inte är praktiskt eller tekniskt omöjligt och att fotografen kan motsätta sig en kränkande ändring av fotografiet eller att fotografiet förekommer i ett kränkande sammanhang.



:)

2009-09-09 @ 01:07:59
URL: http://epb.blogg.se/
Postat av: Anna

Det beror väl alltid på om dom har copyright på bilderna ? Har dom det gäller de 50 år tror ja de va. Men hur man får reda på om dom har de :) De vet jag inte. Jamena de finns ju skvallerblaskor? :) Pebb har läst juridik, jag har iförsig också läst om de då jag läst marknadsföring a,b,c men ja ids inte och minnas^^

2009-09-09 @ 11:02:46
URL: http://bubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0