Be yourself




Ett bra citat som jag läste lydde "Var dig själv, alla andra är redan upptagen"


Att säga ifrån är en av dom svåraste saker som finns tycker jag. När jag va yngre sa jag aldrig ifrån. Idag har jag fortfarande svårt med det, men jag har blivit mykcet bättre! Förr kunde jag umgås med personer som jag egentligen inte trivdes med, dom behövde inte ha gjort mig nåt. Men du vet alla passar man bara inte ihop med. Så jag sa ifrån mig det. Och bara för man säger ifrån så behöver man inte göra det på ett otrevligt sätt..

Om jag känner att det är en person som jag inte riktigt kommer överens med, självklart tänker jag inte sluta hejja eller börja vara otrevlig! Det finns absolut ingen anledning. MEN jag tänker inte heller höra av mig till personen i fråga för att skaffa mig kompisar som jag inte ens "behöver". Jag har mina vänner som jag redan har roligt med och det är dom man ska ta vara på, inte alltid skaffa så många nya som möjligt.

Du blir inte en dåliga människa för att du säger ifrån eller tackar nej. Tvärtom, folk vet vart dom har dig istället eftersom du visar ditt rätta jag och det respekteras faktiskt mer än vad man tror. Men precis som mig så är det inte bara tänka till en dag och vips ska man börja säga ifrån..det funkar nog inte så. Du måste ha blivit kliven på tårna ganska många gånger, ja blivit överkörd och fått nog! Så länge man bara är less händer inget.. Man ska ha blivit så jävla förbannad så man inte orkar ta emot det nå mer..När du nått den punkten, det är då först du kommer lära dig hur bra det känns att tacka nej och säga ifrån :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0