I AM your goddess ;)

Alla har vi en tro, vare sig det är på sig själv eller någon religion..

Men idag vart jag lite smått iriterrad (som den pms-kvinna jag är..)  men idag knacka det på dörren, en kvinna & ett barn som skulle föreläsa om bibeln. Och jag accepterar vekligen att dom har sin tro! Jag tycker att alla ska få ha sin egna tro på något. MEN den ska fan inte bli påtvingad.. och när dom då knackade på dörren & ville föreläsa om bibeln, känner jag bara att - NEJ för fan. Om jag är intresserad av bibeln, så kommer jag själv ta kontakt. Jag tycker faktiskt att det är fel att gå ut och läsa om det, blir så påtvingat ju. JAG har ju min personliga tro och det är inte inom någon religion. Nej jag tror på ett bra liv efter detta och jag tror på karma, jag tror på att det finns något där ovan. Jag vill tro att någon vakar över mig och ser efter mig.. DET tror jag på, och den tron har jag skapat själv. Men jag tänker inte ändra på mitt liv och tacka GUD för maten, den har jag ju handlat & tillaga själv?

Inom religion är det någon som talar om hur du ska "tänka och hur man ska betee sig". Jag känner att jag tycker från botten av mitt hjärta att det är en självklarhet att behandla andra bra och som man själv vill bli behandlad. Men jag super, svär och härjar..Och jag tänker fortsätta göra precis som jag känner för. Jag tänker göra det som JAG TROR att jag mår bra av och tycker är roligt. Men jag är fortfarande inte en dålig människa för detta så länge jag inte gör något ont mot en person. Och jag är inte en dålig person för att jag inte väljer att tro på just någon gud, jag gör ju bra handligar av mig själv!

Jag ser inte ner på bibeln eller så just för att jag nämnde det i bloggen nu. Utan tog upp just bibeln för att det inträffade idag. Jag tycker bara att alla inom någon sorts religion ska acceptera de andra som väljer att inte tro, eller acceptera dom som väljer att tro på någonting annat. Så enkelt..

Jag vil inte tjaffsa med någon om det här ämnet och vill inte att någon med en tro på religion ska ta illa upp. Jag försöker inte få någon att hoppa av sin religion.. Och då tycker jag inte att nån ska få mig att hoppa på en religion heller..


Det här kan va din gud ;) hihi





Kommentarer
Postat av: Anna

jehovas ( antar att de var dom ) måste knacka dörr 80 timmar i månaden för och "sprida" budskapet om ett evigt liv dvs syndfritt etc etc

2009-10-04 @ 18:37:43
URL: http://bubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0