Han fick se döden i vitögat

Asså det känns inte som det är söndag idag, men det är nog bara för jag fick kliva upp 06 imorse och jobba..


Iallafall! Gårdagen skulle jag och brudarna se på film, Dumpa honom, men filmen verkade ha dödslängtan och hakade upp sig vilket nästan höll på orsaka ett damp-anfall hos mig :) Men jag lugnade ner mig med ett glas cola.

Men vi damer hade trevligt ändå! skrattade och pratade skit & minnen :D Det gjorde vi rätt i. Vi kom fram till att Matilda har ADHD, jag vet fortfarande inte om jag själv har det, men tror det.. Jag påstod mig själv ha varit en blyg tillbakadragen person i skolan och aldrig bråkat. Efter en närmare eftertanke, så kom jag på att det stämde fan inte. Första året i gymnasiet fanns det en herre i min klass, han visste precis vart mina pms-punkter satt verkade det som. Jag säger så här.. jag blir lätt irriterad, men det krävs mkt innan jag ska ställa mig in för en hel klass på 30 pers och gorma så ögonen svartnar. HAN lyckades med detta trots att det var en rätt så ny klass. Nina ställer sig upp, pekar med HELA näven, tar ton och tystar ned resterande av klassrummet.. Herren går därifrån. Nina sätter sig och fortsätter arbeta :)

Samma herre i ett annat tillfälle får Nina att koka av ilska så hon måste lämna klassrummet. Jag var noga med att smälla i dörren och gorma genom skolans korridor. mmh det gjorde jag.. Forsatte slå & sparka i mitt skåp. JAG liksom? Jag hade aldrig någonsin kunna föreställat mig själv bli så arg på någon..och speciellt inte inför en hel klass?

Tredje året vart det ju bara bättre.. eh ne! Vi teknikare hade ett viktigt arbete som skulle lämnas in. Vi satt mkt koncentrerade med vårat arbete i ett lite datarum som befann sig vägg i vägg med ett större datarum som för stunden var bokad till 1:or eller 2:or. En av personerna verkade ha (som jag så fint vill beskriva) dödslängtan. Då en kille i sin tråkighet väljer att hoppa med datastolen så det ekar in till oss. Han gav sig inte heller och ingen av hans egna kamrater verkade försöka tysta ner honom. Så en halvfinska med ADHD (det vill säga, JAG )..rycker upp dörren och stormar in i den främmande klassen och frågar va fan det är frågan om. Två tjejer pekar ut personen och han fick se döden i vitögat (som inte var så vitt längre) på ett mkt nära håll, kan vi säga.

Nina beger sig tillbaka efter ha sagt sitt och stänger dörren till sitt klassrum. Killen på andra sidan fortsätter att stuttsa på sin stol och skulle trotsa! Nina lika fort tillbaka, frågar vad hans problem är..eller nej låt mig ta det där igen.. Nina lika fort tillbaka och med demonröst från lucifer, svarta ögon (OM blickar kunde döda alltså..), svär och spottar frätande saliv och vrålar att han ska ge fan. Något liknande från exorcisten ungefär.. Visst låter jag gullig? Därefter fick även mina kompanjoner nog och stormade slutligen in i hans klassrum..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0