Jag ser det bara inte

Jag är djup idag.. Jag började fundera mycket på saker & ting när jag gick hem till mormor. Jag funderar mycket på varför man är missnöjd med sig själv. Och jag vet inte om det är känslor eller hjärnan som spelar spratt, men jag vill jämföra det med våran "syn". Jag kan ju inte se vad som är så bra med mig. Jag ser inte vad det är som är så fint.. Ett utmärkt exempel på detta gällande mig själv är: att jag vet att jag inte är överviktig eller tjock.. Jag vet det. Men jag ser inte mig själv som smal och ser inte vad som är fint. Jag får för mig att jag måste träna mer osv.. Ni förstår vart jag vill komma med det exemplet? Man är blind för sig själv helt enkelt. åt båda håll.. Precis som att människan inte vill inse vad som är så bra och fint, så ser man sällan sina brister också..

Jag har mina dagar, jag försöker bygga upp mitt inre och tänka positivt om mig själv. Och vissa dagar känner jag mig fin och bra..sedan andra dagen. BAM det rasar till grunden och kan ta lång tid att bygga upp igen.

Men något jag tycker är bra med mig själv är att jag är djup och rätt klok. Jag förstår och försöker sätta mig in i andras situationer. jag dömer inte rakt av och det vill jag endå påstå är en bra egenskap. Jag vet att det finns många som just nu läser detta som kan känna liknande gällande sig själv. Duger jag som jag är? Jag har personligen svårt att hitta bra saker på mig..så jag försöker hitta bra egenskaper, vilket du också kan göra om du tvivlar på dig själv. Man måste börja någonstans :)


Kommentarer
Postat av: matilda

idag när jag läste din blogg tänkte jag på en sak.

endera måste du gå väldigt långsamt så du hinner tänka allt på den lilla biten, eller så tänker du i rasande fart och har en otrolig förmåga att minnas allt babe...:) puss

2009-10-28 @ 16:57:14
URL: http://matildamikaela.blogg.se/
Postat av: The Secret

http://www.youtube.com/watch?v=8MEgbE6Y-o0

2009-10-31 @ 18:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0