Känner du igen dig? Inte bra.


”Jäklar, nu har jag ätit onyttigt hela helgen. På måndag ska jag börja på allvar. Inget mer småätande och inget mer socker i. Den här gången ska jag klara det! Sallader funkar ju, kyckling är ju bra. Hur många kalorier är det i smoothies egentligen?

Hur många av er har någon gång tänkt såhär? Eller ska vi vara helt ärliga, hur många tänkte såhär i söndags? Det är sjukt egentligen att nästan varenda tjej bestämmer sig för att “äta nyttigt” med start på måndag. Ofta så glömmer man bort löftet på tisdag och börjar äta som vanligt igen men tyvärr är det många som startar igång en ätstörning som de sedan fastnar i. En ätstörning är inte bara anorexi eller bulimi utan när du har en störning kring mat. Och om du konstant tänker på vad du äter, tar en extra promenad för att få äta en till portion eller får ångest efter lite glass så har du en ätstörning.

/Blondinbella


Så jäkla sant..och så otroligt bra inlägg som Blondinbella skrev faktiskt och jag tycker att den som känner igen sig kan läsa hela inlägget HÄR. Jag tog en del av hennes inlägg ovan för jag vill stödja henne i kampen om att ge tjejer bättre självförtroende och att kunna ta del av att rädda tjejer från att plåga sig själva.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0