Photoshop - ta bort rynkor



I den här video visar han hur man enkelt tar bort rynker.






Det finns olika metoder och här har jag letat fram den video jag tycker att han enklast förklara för den som nyss ha börjat lära sig photoshop. Jag tänker även visa en annan metod hur man antingen kan ta bort rynker eller födelsemärken osv..
Men det visar jag i bilder och beskriver så gott jag kan.


Så här fungerar klonstämpeln!
Du målar som med en vanlig pensel..
Den helt enkel kopierar allt eftersom..







Klonstämpeln! Se till att Opacitet står på 100%
(som du ser alldeles ovanför Linas öga på bilden nedan)
två rutor där det står 100% längst upp..ser du de?




Välj ett område på huden som är så lik som möjligt hyn som du ska ta bort.. alltså hoppa inte för mycket ..välj ett område som är näst intill.. För att kopiera det nya område så håller du in Alt och klickar helt enkelt på området som ska kopieras.
Sedan klickar du på det som ska bort!





Förstod du? =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0