Photoshop - Sminka/ögonskugga

Idag ska jag visa dig två olika sätt att måla ögonskugga!


1. När du har din bild öppen i photoshop. Skapa ett nytt lager!




2. Välj den färg som önskas på ögonskuggan.
 Måla på det nya lagret. (För om du målar direkt på orginalbilden, så kommer du inte kunna sudda den som blivit fel. )
Nu ser det ju ganska dumt ut eftersom Opacitet  (styrkan )är på 100%





3. Sänk Opacitet (styrkan), alltså det som är inringat i bilden ovan. Sänk det till du tycker att ögonskuggan är så stark/svag som du vill ha den. Ju mer du sänker styrkan ju svagare blir skuggan. Sedan kan du enkelt sudda bort det som kommit utanför.







Metod 2.
Det fungerar nästan likadant, men det blir en liten skillnad...
Du gör nästan allting som jag visat dig i beskrivningen ovan. När du målat på ögonskuggan på det nya lagret, så markerar du Mjukt ljus. Då smälter ögonskuggan in i bakgrundbilden.

Skillanden som du ser är här, är att den svarta ögonskuggan nu fått en brun nyans i sig..
Så om du vill ha en svart ögonskugga, välj första metoden.
Om du vill att färgen ska smälta in i bilden, så välj metod 2 som jag just beskrev



Hoppas det inte var för knepigt beskrivet. Annars säg till ! :)
Lycka till nu

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej, jag undrar, kan inte du göra en guide om hur man lägger på mascara också? :D

2010-02-16 @ 13:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0