Fokus på ögonen

Enkelt! Du behöver två verktyg
"Handen" (som jag säger)
"klubban" (som jag också säger)

När du ska arbeta med att få en mörkare skugga och du väljer att använda Handen, så se till att den står markerad på "skuggor"..sedan väljer du exponering - alltså styrkan
När du sedan målar så skuggar den på de mörkare tonerna





Ser ni på den högra bilden så är själva iris (ringen runt ögonfärgen i ögat) mörkare..
Det gör man med "handen".



Sedan använder du "klubban". Det är den som gör ljusa ytor ljusare..
Men den här gången ska den va markerat på Högdagrar.
(Du minns att du skulle ha markerat på skuggor när du använder handen)
När du använder klubban så ändrar du på samma meny - till högdagrar istället helt enkel

alltså kom ihåg:
Handen ger skugga - då ska man markera på skuggor
Klubban ger ljus - då ska man markera på högdagrar så den målar på allt de ljusa



Förstod du? :)

Och för er som redan kan lite om photoshop så är de här säkert ingen konst..men jag anpassar mig efter nybörjare och beskriver hitills därför rätt enkla saker =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0