Skuggad ram


 
SKuggad ram.
1.
När du har öppnat din bild, SKAPA ETT NYTT LAGER sedan så väljer du det här verktyget










2. Markera sedan på ett ungefär så stor som du vill att ramen ska vara







 3. Gå sedan in på menyn, välj Markera - Ludd
















 4. Då kommer den här rutan upp, jag ha valt siffran 20, ju högre siffra ju mer "ludd"







 Obs - Om du nu skulle fylla i den här rutan så kommer det se ut så här.. men du kanske vill det åh? Ialla fall så finns det ett moment kvar innan ramen är klar så FYLL INTE I RAMEN ÄNNU! Detta gjorde jag för att visa dig att det kommer bli fel och så ut på detta vis










5. Gå till menyn, Välj Omvänd, sedan fyller du i din markering med önskad färg.

















 Och då ska du få dig en suddig ram :)
Just jah, minns du att jag moment 1 skrev att du skulle skapa ett nytt lager som du gjorde detta på? Just av den anledning iaf du tycker ramen är för stark så kan du sänka Opacitet:en efteråt! :)




Kommentarer
Postat av: Karolina

Hej!

Vilken fin blogg du har. Rosa :) alla tjejers färg.

Ville bara höra med dig hur man fixar photoshop? Är det något man kan ladda ner eller det måste man köpa?



Mvh Karolina

2009-09-14 @ 17:39:24
URL: http://sweetflower.devote.se/
Postat av: Tb

Hej! :) Jag följer dina photoshop tips hela tiden! Men jag fattar inte hur man gör en sån här ram :P hajjar ingenting.. kan du inte adda min msn ? vore as Shyst [email protected] ... så får jag reda på lite mer..



mvh !

2010-12-10 @ 10:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0