jordbubbe!

Hej sverige! Just nu sitter jag här framför tv.n, tittar i lugnan ro på spiderman. Tråkigt att det inte finns internet i huset, men jag förbereder ett inlägg, så kastar jag upp det på internetcafét sedan. Natten efter resan somnade vi tidigt, här är klockan 1 timme före. Jonas bangade 20.40 (grekisk tid) alltså halv 8 hemma i sverige. Jag somnade en timme senare.. Och vi sov i 15 timmar rakt av!

Idag när jag äntligen tog mig upp ur sängen så såg jag fram emot vad dagen hade att bjuda på. Mamma ringde idag åh, undrade hur jag hade det, ville att jag skulle knäppa många kort. Men efter samtalet så kände jag huvudvärken komma smygandes. Det vart värre och värre, så jag vart sängliggandes hela dagen! =( Trots ännu mer sömn och en huvudvärkstablett så har huvudvärken inte gått över än och nu är klockan 23.00 här..

 Men dagen har inte vart helt förstörd för de! Jag är en lättroad tjej! Jag har fått jordgubbar idag, vilket jag inte ätiti på typ 2år, det var så himla gulligt av jonas pappa att fixa de till oss! Och nu fick jag ett samtal av honom om han skulle köpa med sig mat till mig, jäkla go farsgubbe de där! ;D haha. Synd för jonas att han inte är här nu! Han är nämligen på möte med sitt jobb. Sedan vart jag himla glad tjej när jag upptäkte att mjölk finns på burk här! haha. Jag tittade och tittade men kunde inte hitta vilket jag trodde var mjölkpaketet, så visade dom mig burken..helt crazy!

Ja innan jag avslutar här så kanske ni vill veta hur jag bor, jag delar boende med jonas pappa & hans flicvän och en liten pojke. Dom är så himla goa! Väldigt gästvänliga och lever upp till det grekiska rycktet. Området är precis som man föreställt sig, småa gator och lite trasiga hus här och där, men tydligen så är det som så, att om man inte bygger klart huset, så slipper man betala skatt, så dom lämnar helt enkelt huset halvklart medvetet. Sedan har vi dom där gubbarna som sitter på sina bänkar i en klunga och snackar grekiska haha. Sedan bor vi väldigt nära flygplatsen! Det är så nära att du känner soffan skaka när planen landar ;)

Nu ska jag käka lite nattkrubb sedan är det jag som landar i sängen och tittar på film! Har redan hemlängtan, typiskt mig.. Vi ses om nån vecka! Kram kram kram kram!!

Kommentarer
Postat av: C

Ovanligt att jag ska nappa på någonting. Ta med dig en burk med mjölk hem till Sverige ;D Du om någon vet att jag vill ha just en sådan haha.



Carro saknar dig här hemma. Ha så kul nu STOR PUSSEN TILL DU

2009-04-15 @ 18:22:24
URL: http://ladylucifera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0