duscha = paus



duscha = paus

Jag tänkte jag skulle dela med mig lite kort av vad jag gör när jag måste få "andas". Ibland kan dagen  kännas tung och jag har då bestämt mig att duschen ska symbolisera minst 20 minuters paus. I duschen får jag inte tänka på någonting annat än postivita tankar eller så inget alls.

jag försöker tänka att duschen symboliskt renar mina tankar och känslor. Att problemen för stunden försvinner bort med vattnet. Jag försöker verkligen att bli "noll-ställd".

För att försöka inte tänka negativa tankar, så fokuserar man på nuet. Känna värmen från vattet. Föreställa sig att bekymmer spolas bort. Man ska alltså bara se det som finns framför ögonen på dig. Känna vattnet och andas luften. Man försöker tänka att det är frihet att befinna sig precis där. En lugn plats. Din paus och vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0