Du väljer ditt liv.

Jag hör om och om igen från mååånga personer som önskar att dom mådde lite bättre. Dom säger till sig själva - Jag vill inte må så här. (Rätta frågan du bör ställa är istället: Varför mår jag så här.). Sedan suckar dom tungt och löser det hela med att plåga sig själv med grubbleri, matfixering, fest och söka bekfräftelse. Okej, har den metoden funkat? Om den gjorde de, good for you. Men jag tvivlar starkt. Och dom som jag har hört tidigare berättat att dom valde den vägen, dom ångar sig och önskar att dom hade kunna gjort det på ett mer hälsosamt sätt.

Om man verkligen vill jobba för ett bättre mående, så istället för fråga alla andra vad man ska göra, kanske det är dags att ta reda på det grundligt istället? .. Läsa böcker om hur du finner ett välmående. Prata med någon proffessionell.

Plåga sig själv är inte rätt metod. Jobba för den inre hälsan istället. Din situation kommer aldrig förändras, så vida du inte gör förändringen.


Ta hand om er! Kraaaaaam




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0